Van egy nagy mennyiségű adatbázisom ömlesztve kb. 20.000 sor,10 oszlop).
A C oszlopban található a beszállító. Beszállítónként külön fülben kellene leválogatni az adatokat. Eddig sorba rendezéssel, majd Ctr+C és Ctr+V készítettem,de sok időt vesz igénybe és begörcsöl a csuklóm mire végzek.
Előre is köszönöm a segítséget!
Kérdezze +:
Miben szorulsz segítségre?
- egy beszállítótól származó tételek különválogatását rögzítse le egy makróban (tehát egy különválogatást végigcsinálni 'kézzel' és úgy rögzíteni - az egészet természetesen rendezéssel kezdve), majd
- aktív cellát a kiválasztott beszállítóra;
- az aktuális beszállító nevét (aktív cella tartalmát) menteni egy globális szöveges változóba (pl.: beszallito)
- a létrejött makróban a kijelölés részt egy külön eljárásban úgy oldja meg, hogy az aktív cella sorától kezdve addig növeli a sorszámot, amig a harmadik oszlopban ugyanazt az értéket találja - ezket a sorokat kell kijelölni;
- a létrehozott új munkalap neve a mentett globális változó értéke legyen - itt még módosítani kell a makrót...
A teljes feladat automatizálható ha a feldolgozandó munkalapról nem másolni, hanem áthelyezni kell az adatbázis sorait ---> mert ekkor a makró úgy indítható, hogy az aktív cella az A3-ason van (a makró a rendezéssel indul, rendezés az aktív cella oszlopára történik meg minden paraméterezés nélkül) - az első beszállító adatai kerülnek át először egy új munkalapra a fenti algoritmus szerint - s ezt követően ( a kivágás miatt) a következő beszállító adatai vannak az első sorban. Ha tényleg ilyen rengeteg rekordja van az adatbázisodnak, akkor esetleg érdemes e miatt még másolat készítése is, így az eredeti lapon marad az eredeti forrás, a másolat sorai pedig elfogyhatnak a válogató-makró által... Ez segített valamelyest a feladat megoldásában? Nem vagyok éppen 'edzésben' a makró-írásban, bár korábban írtam sok-sok makrót még a VBA előtti Basic-ben is :-) - de az bizti, hogy itt már nagyon nem mindegy az sem, hogy melyik verziójú Excel-t használod.... üdv Geva