Rendrakó program 2.
Biztosan tapasztaltad már, hogy amikor egy új dokumentumot mentesz valamelyik Ms Office programból, akkor mindig a Dokumentumok mappa nyílik meg a Windows alatt. Kényelmesebb idementeni, mint bárhova máshova a gépen elnavigálni, de egy ponton túl már akkora a zsúfoltság, hogy borzasztóan nehéz bármit is megtalálni a fájlok között. Mit tehetünk, hogy megmaradjon a kényelem is és szervezett maradjon a tárolás, vagyis mindig mindent könnyedén megtaláljunk? - olvass tovább a válaszokért! A megoldás többféle is lehet, válassz vérmérsékleted és kedved szerint, csak csinálj valamit :-)
Állítsd át a mentések alapértelmezett helyét!
első megoldásunk szerint kijelölünk egy új - a Dokumentumok mappától eltérő - mappát az Ms Office dokumentumok helyéül:
Indítsd el a Word programot! A legalkalmasabb program az MsOffice csomagból, ahol ezt az alapértelmezett mappát átválthatjuk maga a legtöbbek által jól ismert Word program, mivel a 2007-es verzióban is a legtöbb offices beállítás csak itt követhető el, így az alapértelmezett mentés helye is.
- A 2003-as és ezt megelőző verzióknál a program Eszközök / Beállítások...
menüpontból vehető elő az a többlapos párbeszédablak, amelynek a Mentés lapjára kell lépni. A 2007-es verzióban a mellékelt első kép szerint, a program ikonján kattintva, a megnyíló panel alján található a Word beállításai gomb - ezzel vehető elő a második ábra szerinti beállító panel, Mentés lapja.
- A fájlok alapértelmezett mappája sornál állítandó át a Dokumentumok mappa. (a Dokumentumok mappa útvonala jócskán kacifántos, mivel a Windows rendszereknél minden felhasználónak külön dokumentum mappája létezik, s az útvonala a felhasználó felé rejtve marad egyébként, a legfontosabb tulajdonsága ennek a hosszú útvonalnak, hogy a C:\ meghajtón található, magával a rendszerrel azonos meghajtón, így ha a rendszert újra kell építeni, akkor ezzel együtt elbukhatjuk a Dokumentumok mappa tartalmát is, akárcsak a többi személyes beállításainkat, kedvenceket, mail-eket,...)
- A tallózással mutogatandó el az az új mappa, ahova szeretnénk az Ms Office program dokumentumait a következőkben menteni.
A megadott mappánál természetesen - akárcsak a Dokumentumok mappánál is - fontos egy alkalmas és beszédes mappa rendszert felállítani a tároláshoz: alkalmas: minden típusú dokumentumnak - legyen az egy szöveges dokumentum, egy táblázat vagy bemutató, egyértelmű helye legyen valamelyik mappában. Több-kevesebb kísérletezés után rá lehet jönni a dologra :-) beszédes: olyan neveket adjunk a mappáknak, amelyek utalnak a benne tárolt dokumentumokra.
Az alapértelmezett mentés helyén rendszeres karbantartás végzendő
file managerHa nem szeretnéd folyton változtatni a mentés alapértelmezett helyét, úgy rendszeresen - a mentett fájlok mennyiségétől függő sűrűséggel (minél több doksi keletkezik annál sűrűbben) - végzendő karbantartás. Végezz olyan sűrűn karbantartást, hogy az belátható és kevés idő alatt elvégezhető legyen és ne kelljen soha félbeszakítani Karbantartás alatt értendő:
- A felesleges fájlok törlése, szelektálása. Rövid idő után kiderülhet az is, hogy egyik-másik dokumentumnak az elnevezése sem egyértelmű, s már néhány nap után sem tudunk a tartalmára következtetni, hát akkor uccu, névváltoztatásra is sor kerülhet ilyenkor.
- Az esetleg tévesen eltárolt fájlok megfelelő mappába történő áthelyezése
- A C:\ meghajtótól különböző háttértárra történő másolása a teljes Dokumentumok tárolási hierarchiának.
- Ez történhet fájlonként - más meghajtón, más mappába - történő áthelyezésével, másolásával is...
Tudtál ebből az írásból ötletet meríteni a rendrakásokhoz? - szólj hozzá és fejtsd ki erről a véleményedet, de azt is elmondhatnád miért nem találod - ha nem találod - alkalmasnak a felvázolt lehetőségeket, hiszen akkor keresünk rá más megoldást :-) Ha nem olvastad volna: a Rendrakó program 1.része az internetes letöltések körül tesz rendet
- Új hozzászólás
- 3195 olvasás