Hogyan használjunk egy webáruházat 2019-ben?

GevaPC Tudástár: 
Hogyan használjunk egy webáruházat 2019-ben? fotó:pixabay.com

Manapság a webáruházak célja, hogy minél gyorsabb és gördülékenyebb legyen a vásárlás. Ez mind a vásárló, mind pedig a webáruház érdekeit szolgálja. Ennek ellenére mégis sok olyan tényező van, amelyről egy átlagos vásárlónak nincs megfelelő információja, pedig érdemes lenne tudni. Ahhoz, hogy könnyebben megértessük veletek a webáruházak világát, elhoztuk nektek a vásárlási útmutatónkat. Kezdjünk is bele:)

Gyorsan olcsón jót

Biztosan ti is ismeritek ezt a mondást és teljesen érthető, hogy mindenki ebben az irányban szeret elindulni vásárláskor. Azonban, ha reálisan nézzük a helyzetet, be kell látnunk, hogy ez az esetek többségében sajnos nem valósulhat meg. Lássuk milyen lehetőségeid vannak ezen a téren:

1 - Azok a webáruházak, akik viszonylag olcsón jó minőségű termékeket kínálnak, az esetek nagy részében nem tartanak fenn raktárat, hanem megrendelésre szállítanak be termékeket. Ez egyrészt jó, mert sokkal jobb áron hozzá tudsz hozzájutni az adott termékhez. Másrészt persze hosszabb lesz a szállítási idő, hiszen pontosan azért kapod meg olcsóbban az adott terméket, mert az áruháznak nem kell borsos raktár költségekre költenie, ezért lényegesen jobb áron tudja kínálni neked azt. Ezzel nincs semmi probléma, be kell látnunk, ha gyorsan szeretnénk, akkor sajnos meg kell fizetni az árát.

2 - Azok az áruházak, akik raktárkészletről kínálják a termékeket szinte biztosan drágábban fogják adni a terméket. Gondolj csak bele mennyibe kerül egy raktárat fenntartani. Több százezres költség és még nem is beszéltünk arról a tényről, hogy még meg is kell tölteni termékekkel azt a raktárat. Ebben az esetben viszont megvan az előnye, hogy bár többet fizetsz, de gyorsabban megérkezik az áru.

A fenti szempontokat figyelembe véve döntened kell. Szeretnél olcsón hozzájutni és megvárod. Vagy sürgős, de akkor kifizeted a szállítási díjat. Ennyire egyszerű:)

Biztonságos Fizetés

Fokozottan fontos, hogy a webáruházban, ahol vásárolsz, legyen SSL hitelesítés. Ez szolgáltatja a biztonságos kapcsolatot közted és a webáruház között. Megvédi az adataidat a fizetés során és egy 1024 bites titkosított védelemmel óvja őket. Keresd mindig a zöld kis lakatot a böngésződben a webshop neve előtt. Ez gondoskodni róla, hogy a vásárlás biztonságos.

webshop url https

Milyen fizetési módok vannak egy webáruházban

  • Utánvét: Ebben az esetben csak akkor kell fizetned, ha már megérkezett a termék. Fontos megjegyezni, hogy az áruházak nagy részénél ez a fizetési mód többlet költséggel jár. Ennek az az oka, hogy sokan nem veszik át a csomagot, meggondolják magukat és impulzívan vásárolnak, ezáltal többlet szállítási költséget generálnak a webáruháznak, amikor nem veszik át a terméket.
  • Banki átutalás: Ez egy teljesen hétköznapi utalás a bankodból egyenesen a webáruház számlájára.
  • Bankkártyás fizetés: A bankkártyás fizetésnek számos változata van. OTP, SimplePay, CIB, Barion, Paypal. Ezek egytől egyig biztonságos fizetési módok, nyugodtan használhatod őket.

Kiválasztottam a terméket, hogyan tovább

Ha már sikeresen kiválasztottad a terméket és ezt követően rányomtál a “kosárba rakom” gombra, már csak meg kell adnod az adataidat és véglegesíteni a megrendelést.

Decorstar - fizetés a webshopban

Nagyon fontos, hogy megfelelően és pontosan töltsd ki a szállítási adatokat, mert a webáruház nem fogja kitalálni, hogy hová kell szállítani, ha elírod a címet. Inkább ellenőrizd többször, minthogy rossz címre, vagy névre kérd az árut!

Általánosságban elmondható, hogy minden webáruházban találkozhatsz egy megjegyzés beviteli mezővel, melyben hozzáfűzheted a megjegyzéseidet a vásárlással kapcsolatosan. Ezt is érdemes használni, ha például szeretnéd, hogy a futár egyeztessen veled kiszállítás előtt, vagy más hozzáfűznivalód van a megrendelésedhez.

Hogyan lépjek kapcsolatba az áruházzal

Amennyiben szeretnél a terméked kiszállításának állapotáról vagy bármilyen más információról érdeklődni, mindig érdemes azt a kommunikációs csatornát választanod, amit a webáruház kiemelt helyen kínál neked. Általában minden webáruház jelezni szokta, hogy emailen vagy inkább telefonon érdemes érdeklődni. Sok esetben mindkét verzió megoldható. Ha kiírja az áruház, hogy az email az elsődleges kapcsolattartási forma, akkor mindenképpen ott keresd őket. Miért? Mert nagy valószínűséggel ott a leghatékonyabb gyorsaságú az ügyintézés. Ez neked és a webáruháznak is egyaránt fontos.

Az információt általában megtalálod a webáruházban, csak keresni kell

Általában a webáruházak felkészülnek a termékekkel kapcsolatos kérdésekre és igyekeznek minden esetben a tudtodra adni a szükséges információkat. Lényegesen gyorsabb, ha elolvasod a GYIK oldalt vagy átolvasod a termék oldalt, mert nagy valószínűséggel ott lesz a válasz. Ez pedig az esetek nagy részében lényegesen gyorsabb, mintha telefonálnál vagy emailt írnál. Neked is sokkal hatékonyabb így az információ szerzés!

GDPR

Minden jogszerűen működő webáruházban lennie kell egy adatvédelmi tájékoztatónak, amely leírja hogyan és miként kezelik a megadott adataidat. Ezt általában a láblécben, tehát az oldalak alján fogod megtalálni. Itt tájékozódhatsz arról, hogyan és miként tárolják az adataidat, melyeket esetlegesen megadsz az adott áruházban.

Saját fiók

Szinte minden webáruház esetében lehetőséged van saját fiók létrehozására. Ebben nyomon tudod követni a megrendeléseidet és meg tudod adni a szállítási információidat. Előnyös, ha nem szeretnéd mindig beírogatni hova szeretnéd és milyen névre kéred a számlát. Amennyiben ezeket az adatokat elmented, a webáruház megjegyzi és előre kitölti neked. Ráadásul sok áruházban kedvezményeket vagy pontokat kapsz, ha regisztrálsz, melyekkel később kedvezményesen tudsz vásárolni.

Reméljük, hogy sikerült ellátnunk hasznos tippekkel és információkkal a webáruházban történő vásárlással kapcsolatosan.

A cikket írta: Decorstar Lakásdekoráció

Utoljára módosítva: 
2019. október 02. 09:13