Weboldal készítés kisokos – Milyen szín domináljon?

A zöld a harmóniát és a növekedést jelképezi. Ezt a színt legtöbbször a természettel és a környezetvédelemmel kapcsoljuk össze. Ha valaki annyit mond, legyél zöld, rögtön tudjuk, hogy a környezettudatos életvitelre gondol.
Nem véletlen, hogy leggyakrabban a környezetvédelemmel foglalkozó weboldalak fő színe a zöld. Miért a zöld weboldal készítés?
Természet, zöld lámpa, pénz… a zöld szín mindenhol jelen van. Ez a leggyakrabban előforduló szín a körülöttünk lévő természeti világban, nem véletlen, hogy a második legnépszerűbb szín a web designok esetében. A zöldnek 560 különböző árnyalata van, így a lehetőségek tárháza óriási.
A zöld két alapszín a kék és a sárga keveréke. A kéket gyakran használják egy márka iránti bizalom megteremtéséhez, a sárga pedig optimizmust és fiatalosságot képvisel. A kék és a srága ellentétesek az általuk kiváltott érzelmekben, a zöld az a szín, amely ötvözi az érzelmeket. A világosabb zöldek a frissességre utalnak, gondoljunk csak a tavasszal megjelenő első levelekre. A sötétebb zöldek inkább a stabilitással és növekedéssel függenek össze. A zöld alapból a környezetvédelem színe, sokszor szoktunk ezzel a kifejezéssel találkozni: “Zöldek vagyunk!”
A zöld nyugalmat áraszt és arra buzdít, hogy védd a természetet. A zöld színnek jelentős pszichológiai hatása van az emberi elmére és a legtöbb kultúrában népszerűségnek örvend. Ez a szem számára legnyugtatóbb szín. A zöld csökkenti a vérnyomást, ellazítja az idegrendszert, nyugtatja az elmét, serkenti a kreativitást és még étvágycsökkentő hatással is bír.
Milyen jelentéssel bír a zöld szín az egyes kultúrákban?
- Nyugati kultúrák - frissesség, természet, tavasz, környezettudatosság, szerencse, vagyon
- Középkelet - szerencse és vagyon
- Keleti kultúrák - fiatalság és új élet
Abban talán majdnem mindenki egyetért, hogy a zöld színnek pozitív üzenete van. Ezt a színt használja még az Animal Planet, a BP, az Xbox, a GreenGo, a MOL Limo, a Travelo, a Heineken, a Holiday Inn, a Tropicana, a Spotify, a Land Rover, a Starbucks, a Monster, a vegán jelzés és még a Webergoline, azaz mi is.
Mit szimbolizál a zöld szín?
- növekedést
- egészséget
- nyugalmat
- frissességet
- védelmet
- egyensúlyt
- gyógyulást
- termékenységet
- pénzt
- jólétet
- pozitív energiát
- fákat, növényeket, magát a természetet
Érdekesség, hogy a zöld az emberek számára leginkább észrevehető és legjobban megkülönböztethető szín. Nem véletlen, hogy a kék után a zöld foglalja el a második helyet a kedvenc színek versenyében.
Tanulmányok bizonyítják, hogy az emberek 90 másodperc alatt alkotnak véleményt egy termékről, mely 90%-ban a színén alapul. Ebből is látszik, hogy az első számú minket befolyásoló tényező a szín.
Mihez használjuk még a zöld színt?
- gombokhoz
- nyilakhoz
- bannerekhez
- jelvényekhez
Azt is a statisztikákból tudjuk, hogy a vásárlók 85%-nál a színtől függ, hogy megvesznek-e egy terméket. Mivel sok színhez kötünk érzelmeket és bizonyos jelzőket, ezek befolyásolnak minket a döntéshozatalnál. Ebből is látszik, hogy mennyire fontos jól megválasztani a weboldalak színét. Érdemes figyelembe venni, hogy melyik szín milyen érzéseket vált ki az emberekből és ezt az üzletünk előnyére fordítani. Tehát abban az esetben, ha weboldalunk a természettel, környezetvédelemmel, egészséggel, gyógyászattal, esetleg sporttal foglalkozik, a zöld szín tökéletes választás.
Milyen oldalhoz ne használjuk?
- ruházati
- kocsikkal foglalkozó
- repülőgép társaságok oldalához
Milyen színekkel érdemes kombinálni a zöldet és ezekkel milyen hatást érhetünk el?
- zöld + fehér: letisztult, professzionális hatás
- sötétzöld + világoszöld: természetre hasonlító megjelenés
- zöld + kék: üzleties megjelenés
- zöld + barna: tökéletes választás organikus termékekkel foglalkozó oldalhoz
- zöld +sárga + szürke: energikus sugallat, sport oldalakhoz jó kombó
Bízd ránk a weboldal készítést és mi segítünk megtalálni a lehető legjobb megoldást neked és üzletednek!
- Új hozzászólás
- 102 olvasás